Piłkarze reprezentują profesję, do której zaufanie ma jedynie 18 proc. naszego społeczeństwa. Taka postawa została zadeklarowana w tegorocznej edycji badania European Trusted Brands, które po raz 12. przeprowadziło Reader’s Digest.
{loadposition adsense2}
Nie jest to pierwszy raz, kiedy w naszym kraju został odnotowany tak niski poziom zaufania do piłkarzy. W 2011 roku brak zaufania do tej profesji deklarowało 85 proc. ankietowanych Polaków, w 2010 r. – 82 proc.
Średnio we wszystkich 15 krajach europejskich objętych badaniem, odpowiedź „ufam piłkarzom” wskazało jedynie 19 proc. ankietowanych, podczas gdy „bardzo ufam” zadeklarowało zaledwie 3 proc. respondentów.
Najmniejszym zaufaniem darzą piłkarzy mieszkańcy Francji (7 proc.), Austrii (12 proc.), Czech (13 proc.), a także Portugalii (13 proc.). Największym zaufaniem piłkarze cieszą się w Rosji (39 proc.) oraz Szwecji (37 proc.).
European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do wielu innych aspektów życia.
—
Źródło: Informacja prasowa – Reader’s Digest