Resort edukacji wydał opinię w sprawie toczących się postępowań o ustalanie oceny pracy dyrektorów szkół oraz nauczycieli, którym czasowo powierzono pełnienie obowiązków dyrektorów szkół.
Zgodnie z nowelizacją ustawy oświatowej z 19 marca 2009 r. ocenę pracy dyrektora szkoły przeprowadza organ prowadzący szkołę w porozumieniu z organem nadzoru pedagogicznego. Do tej pory ocenę taką przeprowadzał kurator oświaty w porozumieniu z samorządem.
W opinii MEN w sprawach rozpoczętych i niezakończonych przed wejściem w życie ustawy (22 kwietnia 2009 r.) organ nadzoru powinien przekazać wniosek organowi prowadzącemu szkołę.
Jednocześnie MEN przyznaje, że obecne przepisy nie są spójne z rozporządzeniem MEN z 2 listopada 2000 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego.
Resort zapowiada szybką nowelizację rozporządzenia, a do tego czasu „postępowania w sprawie ustalania oceny pracy dyrektorów szkół powinny być prowadzone bezpośrednio na podstawie przepisów ustawy oraz rozporządzenia – w zakresie, w jakim jego przepisy nie są sprzeczne z przepisami ustawy”.
MEN zastrzega, że opinia ta nie stanowi wiążącej wykładni przepisów prawa. Treść opinii dostępna jest na stronie internetowej MEN.